Informacja w sprawie elektronicznej rekrutacji dzieci do przedszkola na rok szkolny 2022/2023
Od 14 marca 2022 r. rozpoczęła się rekrutacja dzieci na wolne miejsca do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Police.
Nabór dzieci na nowy rok szkolny do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych będzie się odbywał za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacji dostępnego pod adresem:
https://rekrutacja-przedszkole.ug.police.pl
Do korzystania z elektronicznego systemu naboru niezbędny jest komputer bądź dowolne urządzenie mobilne z przeglądarką internetową.
W systemie, w zakładce „Pliki do pobrania, instrukcje”, będą umieszczone do pobrania wszystkie niezbędne do wypełnienia dokumenty oraz instrukcje do systemu, tak, aby z łatwością przejść cały proces rejestracji danych w systemie rekrutacji.
WAŻNE DATY DOSTĘPU DO SYSTEMU:
Możliwość rejestracji w systemie elektronicznej rekrutacji będzie dostępna dla rodziców/opiekunów prawnych w celu dopełnienia następujących czynności:
- DEKLARACJE O KONTYNUACJI PRZEDSZKOLA – od 4 marca 2022 r. od godziny 8.00 do 11 marca 2022 r. do godziny 15.00 – złożenie deklaracji kontynuowania wychowania przedszkolnego przez rodziców/ prawnych opiekunów, których dziecko już uczęszcza do danego przedszkola/oddziału przedszkolnego,
- NOWE WNIOSKI O PRZYJĘCIE DO PRZEDSZKOLA – od 14 marca 2022 r. od godziny 8:00 do 25 marca 2022 r. do godziny 15.00 – złożenie przez rodziców/prawnych opiekunów wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole na wolne miejsca wraz z wymaganymi załącznikami.
U W A G A !
Jeżeli rodzice/prawni opiekunowie, których dziecko obecnie już uczęszcza do przedszkola/ oddziału przedszkolnego, nie złożą deklaracji kontynuowania wychowania przedszkolnego we wskazanym wyżej terminie, wchodzą w proces nowej rekrutacji w celu ubiegania się o ponowne przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego. W takim przypadku niezbędne jest złożenie przez rodziców/ prawnych opiekunów nowego wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego wraz z wymaganymi załącznikami.
W celu elektronicznego wypełnienia wniosku/deklaracji kontynuowania wychowania przedszkolnego potrzebne będą następujące dane:
- numer PESEL dziecka,
- dane osobowe i adres zamieszkania dziecka,
- dane osobowe i adres zamieszkania rodziców/prawnych opiekunów dziecka.
NOWE WNIOSKI – PROFIL ZAUFANY:
Po dokonaniu rejestracji w systemie wniosku rodzice/opiekunowie prawni, posiadający profil zaufany, będą mieli możliwość podpisania wniosku za jego pomocą. W celu potwierdzenia spełniania kryteriów zaznaczonych we wniosku, w systemie będzie możliwość dodania w formie załączników wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w Uchwale nr Nr V/37/2015 Rady Miejskiej w Policach z dnia 24 lutego 2015 r.
NOWE WNIOSKI – BRAK PROFILU ZAUFANEGO:
W przypadku, gdy rodzic/opiekun prawny nie będzie posiadał profilu zaufanego, po dokonaniu rejestracji wniosku w systemie, będzie miał również możliwość pobrania i wydrukowania wypełnionego wniosku oraz załączników. Podpisany wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy wówczas złożyć w sekretariacie placówki wybranej na pierwszym miejscu listy preferencji.
KONTYNUACJA PRZEDSZKOLA:
Podobnie, jak wyżej – w przypadku posiadania profilu zaufanego – rodzice będą mieć możliwość podpisana deklaracji za jego pomocą.
W przypadku braku profilu zaufanego – należy wypełnioną w systemie deklarację wydrukować i przynieść do sekretariatu głównego przy ul. Przyjaźni 1.
INNE, WAŻNE INFORMACJE:
- Każdy zarejestrowany wniosek musi być zatwierdzony przez przedszkole wybrane na pierwszym miejscu listy preferencji, w przeciwnym razie nie będzie brany pod uwagę podczas naboru.
- Oświadczenia (załączniki do wniosku) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń(art. 150 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe).
- Rodzice, którzy nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą go bezpłatnie założyć za pośrednictwem platformy e-PUAP lub swojego banku (w którym rodzic/opiekun prawny posiada konto). Profil zaufany służy później do wszelkich kontaktów zdalnych z administracją.
- W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci zamieszkałe w Gminie Police.
- Wychowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.
- Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2016 roku) obowiązane są odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej.
- Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2017 r.), dzieci czteroletnie (urodzone w 2018 r.) oraz dzieci trzyletnie (urodzone w 2019 r.) mają ustawowe prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego.
- W postępowaniu rekrutacyjnym mogą brać także udział dzieci, które ukończyły 2,5- roku oraz dzieci zamieszkałe poza Gminą Police. Pierwszeństwo przyjęcia do przedszkola przysługuje jednak dzieciom 3- letnim (i starszym) oraz mieszkańcom Gminy Police.
- Warunkiem przyjęcia dzieci 2,5 letnich oraz zamieszkałych poza Gminą Police jest posiadanie przez dane przedszkole wolnych miejsc.
- W sytuacji nieprzyjęcia dziecka w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, Burmistrz Polic wskaże rodzicom inne przedszkole lub oddział przedszkolny w szkole podstawowej na terenie Gminy Police, który przyjmie dziecko.