Metody
W codziennej pracy stawiamy na rozwój kompetencji osobistych m.in. na:
- kreatywność,
- umiejętność rozwiązywania problemów,
- otwartość,
- umiejętność planowania,
- dążenie do celu,
- samodzielność,
- odpowiedzialność,
- umiejętność podejmowania decyzji.
Aby osiągnąć w/w kompetencje realizujemy następujące metody nauczania:
- metoda samodzielnych doświadczeń,
- metoda kierowania własną działalnością dziecka,
- metoda zadań stawianych dziecku,
- metoda ćwiczeń,
- elementy metody Marii Montessorii,
- „Dziecięca matematyka” – profesor Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej,
- „Nazywanie świata” – odimienna nauka czytania wg dr Ireny Majchrzak,
- „Edukacja Przez Ruch” wg Doroty Dziamskiej,
- program profilaktyczno – wychowawczy „Spójrz inaczej”,
- metoda ruchu rozwijającego Weroniki Scherborne,
- metoda krakowska nauki czytania,
- metoda projektów,
- Trening Umiejętności Społecznych.
Korzystamy również z zasobów projektu edukacyjnego „P21 – Przedszkole XXI wieku”, którego współautorem jest dyrektor przedszkola Katarzyna Wróbel.