Metody

W codziennej pracy stawiamy na rozwój kompetencji osobistych m.in. na:

  • kreatywność,
  • umiejętność rozwiązywania problemów,
  • otwartość,
  • umiejętność planowania,
  • dążenie do celu,
  • samodzielność,
  • odpowiedzialność,
  • umiejętność podejmowania decyzji.

Aby osiągnąć w/w kompetencje realizujemy następujące metody nauczania:

  • metoda samodzielnych doświadczeń,
  • metoda kierowania własną działalnością dziecka,
  • metoda zadań stawianych dziecku,
  • metoda ćwiczeń,
  • elementy metody Marii Montessorii,
  •  „Dziecięca matematyka” – profesor Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej,
  • „Nazywanie świata” – odimienna nauka czytania wg dr Ireny Majchrzak, 
  • „Edukacja Przez Ruch” wg Doroty Dziamskiej,
  • program profilaktyczno – wychowawczy „Spójrz inaczej”,
  • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Scherborne,
  • metoda krakowska nauki czytania,
  • metoda projektów,
  • Trening Umiejętności Społecznych.

Korzystamy również z zasobów projektu edukacyjnego „P21 – Przedszkole XXI wieku”, którego współautorem jest dyrektor przedszkola Katarzyna Wróbel.